Sytuacja wygląda tak: stworzyłaś lead magnet, subskrybenci się zapisują, wysyłasz im darmowy prezent z podziękowaniem za zapis na listę mailingową i… na tym koniec.
BŁĄD! Nie wykorzystujesz potencjału platformy mailingowej!
Daj się poznać swoim odbiorcom, zapadnij w ich pamięć oraz przyzwyczaj do otwierania wiadomości od Ciebie, a także przedstaw, w jaki sposób możesz im pomóc rozwiązać ich problemy.
Jak to zrobić? Oto przepis!
Rozbuduj stworzoną automatyzację w MailerLite za zapis
o następujące treści – oczywiście nie wszystkie musisz wykorzystać, weź te, które Tobie pasują 😉
Mail z podziękowaniem za zapis
Oprócz podziękowania przypomnij odbiorcy co zyska, jeśli skorzysta z Twojego prezentu za zapis. Musisz zdawać sobie sprawę, że niektórzy odbiorcy nie od razu otworzą Twoją wiadomość powitalną. Jeśli zrobią to kilka dni później, to niekoniecznie będą pamiętać co z czym i dlaczego 😉 i o co chodziło z tym zapisem i lead magnetem.
Poinformuj również czytelnika, że za kilka dni się odezwiesz i zapytasz o rezultat testu, ankiety, czy inny rezultat Twojego lead magnetu, lub po prostu zapytasz, czy zawarte w newsletterze informacje zastosował w swoim życiu, czy biznesie.
Prośba o feedback dotyczący lead magnetu i Twoja historia
Zgodnie z zapowiedzią z poprzedniego maila poproś o informację zwrotną po wykonaniu zadania z lead magnetu.
To jest również dobry moment na przedstawienie siebie, swojej misji, celu działania, czy też wyjaśnienie, co Cię skłoniło do stworzenia właśnie takiego prezentu za zapis. W ten sposób bardziej dasz się zapamiętać. Pisz tak, jakbyś rozmawiała z Twoją idealną Klientką, buduj relację już od samego początku. Bądź sobą, bądź autentyczna już na poziomie tekstu pisanego.
Jeśli nie pisałaś o tym wcześniej, możesz też wspomnieć, jak często zamierzasz wysyłać newsletter i uprzedź, że za kilka dni również wyślesz mail. Tym razem będzie w nim prośba, materiał, który będzie bardzo ważny i pomocny dla Ciebie 😉
Krótka ankieta
Wyślij krótką ankietę, w której zapytaj, jakie treści Twój czytelnik preferuje: treści w formie video, e-booka, czy może artykułu. Zapytaj, czy jest początkujący w Twojej dziedzinie, czy zaawansowany. Poinformuj, gdzie jeszcze może pogłębić wiedzę na dany temat w Twoich materiałach. Kieruj do swoich treści. Możesz np. podlinkować dodatkowy artykuł, podcast czy nagranie video. Pamiętaj, że ww. treści muszą być spójne z lead magnetem, żeby wszystkie prowadziły do rozwiązania konkretnego problemu Twojego odbiorcy.
I tutaj wkraczamy w bardziej skomplikowane możliwości automatyzacji 😉
Podziel automatyzację według warunku – jeśli są początkujący -> skieruj ich na właściwe treści np. na blogu lub produkty w Twoim sklepie, które mogą ich zainteresować; jeśli są zaawansowani – jak wyżej.
Możesz też zapytać, jakie tematy Twojego czytelnika najbardziej interesują. Możesz to potem wykorzystać np. przy segmentacji – kolejny stopień zaawansowania w MailerLite 😉
Uprzedź, że za kilka dni wyślesz ostatnią wiadomość z pakietu powitalnego, ale tym razem z informacjami dotyczącymi Twojej działalności oraz niespodziankę.
Media społecznościowe i Twoja oferta
Uprzedź, że to ostatnia wiadomość z pakietu powitalnego. Poinformuj jakie darmowe treści można u Ciebie znaleźć: edukacyjne – np. blog, podcast; inspiracja i rozrywka – Instagram, Facebook, TikTok, etc.
Podlinkuj do ww. miejsc w sieci. Zapraszając do swoich mediów społecznościowych, dasz się lepiej poznać a przez to zwiększasz szansę na to, że bardziej zapadniesz nowym subskrybentom w pamięć.
Jeśli masz już produkty związane z tematem lead magnetu, możesz zaoferować np. rabat ograniczony czasowo na pierwsze zakupy w Twoim sklepie w postaci tzw. OTO – One Time Offer lub zniżkę za pomocą ustawionego kodu rabatowego. Ale pamiętaj – nie musisz 😉
A to tylko wiadomość powitalna – mówili 😉 a pracy w bród!
I tak, i nie. Tak naprawdę najtrudniejsze może się okazać stworzenie treści. Muszą być przemyślane, prawdziwe i… zachęcające do otwierania kolejnych wiadomości. Największą korzyścią i nagrodą za Twoją pracę jest to, że raz stworzoną wiadomość powitalną wstawiasz do automatyzacji i… gotowe. Jej zadaniem jest nawiązanie więzi z nowym subskrybentem newslettera, przedstawienie Ciebie w korzystnym świetle już od pierwszego kontaktu mailowego.
Ale po co to wszystko?
Po to, aby angażować Twojego czytelnika od samego początku, bo właśnie wtedy Twój odbiorca jest gotowy na Twoje treści i wdrażanie zmian we własnym życiu czy biznesie.
Ważne! Skoro nowy subskrybent pobrał lead magnet, to znaczy, że widzi w nim wartość.
Zrób wszystko, żeby ta wartość w nim była, bo jest to dla Ciebie niesamowita szansa na budowanie:
- pozycji eksperta w danej dziedzinie,
- relacji z odbiorcą,
- listy mailingowej.
Wykorzystaj ją i dopracuj lead magnet najlepiej jak potrafisz.
Pamiętaj, że ww. pomysły to tylko propozycje. Nie musisz wykorzystać wszystkich.
Jeśli używasz MailerLite i robisz webinary zapoznaj się z artykułem o webinarowej automatyzacji w MailerLite.
Najnowsze komentarze