Dzisiaj na tapet wjeżdża dostarczalność newsletterów zgodnie z zapowiedzią ze wpisu o najlepszej platformie do e-mail marketingu. Dowiesz się z niego, czym jest dostarczalność, dlaczego wskaźnik dostarczalności powinien być dla Ciebie ważny przed wyborem platformy mailingowej i jaki jest wynik testów dostarczalności w 2022 roku.
Oto spis treści:
- Dostarczanie versus Dostarczalność newsletterów
- Testy i statystyka prawdę Ci powiedzą!
- Gdzie trafiają newslettery i co to znaczy dla Ciebie?
- MailerLite rządzi!
Dostarczanie versus Dostarczalność newsletterów
Te dwa terminy to yin i yang w wiadomościach mailowych: są odpowiedzialne za różne rzeczy, ale współpracują ze sobą, aby stworzyć pełny obraz wysyłki i lądowania wiadomości w skrzynkach odbiorczych.
Najprostsze wyjaśnienie tych terminów może brzmieć tak:
- dostarczanie to pomyślna dostawa wiadomości do serwera odbierającego, Wskaźnik dostarczania wiadomości mailowych to po prostu odsetek wiadomości otrzymywanych przez serwery dostawców poczty elektronicznej Twoich subskrybentów — w tym te, które trafiają do folderu spamu lub śmieci.
- dostarczalność to pomyślne dotarcie tejże wiadomości do skrzynki odbiorczej danej osoby; to miejsce, w którym ląduje Twoja wiadomość, jeśli subskrybent otrzyma wiadomość. Opiera się na konfiguracji, uwierzytelnianiu i reputacji Twojej domeny — więc jeśli coś pójdzie nie tak, ciężar spoczywa na Twoich barkach. Wskaźnik dostarczalności newsletterów odnosi się do możliwości dotarcia do skrzynki odbiorczej Twoich odbiorców. Jest również znany jako wskaźnik umieszczania w skrzynce odbiorczej — odsetek wiadomości, które pomyślnie trafiają do skrzynki odbiorczej.
To, że Twoja wiadomość została dostarczona, nie oznacza, że trafiła we właściwe miejsce: do głównej skrzynki odbiorczej czytelnika. Tak naprawdę masz wiele folderów skrzynki odbiorczej, do których Twoja wiadomość może trafić:
- spam,
- oferty;
- lub, co najgorsze, znika (jest niedostarczony).
Nie wiadomo, dlaczego niektórzy dostawcy są przypisywani do folderu Oferta, a inni nie, ponieważ złożony algorytm sortowania Google jest ściśle utrzymywany w tajemnicy. Znalezienie się w Ofertach nie jest pożądane, ponieważ Twoja wiadomość prawdopodobnie zagubi się w powodzi wiadomości, które często trafiają do tego folderu. Jednakże, jeśli uprzedzisz swoich odbiorców już w momencie zapisu na newsletter, że Twoja wiadomość może wpaść właśnie do tego folderu, może to nie stanowić problemu. Co więcej, lepiej jeśli Twój newsletter ląduje w Ofertach niż w Spamie, ale o tym też możesz informować zawczasu.
Testy i statystyka prawdę Ci powiedzą!
Na podstawie przeprowadzonych testów przez Email Tool Tester wynika, że różne usługi newslettera mają różne wskaźniki dostarczalności. Analiza testów została przedstawiona we wpisie z 24 maja 2022 roku zatytułowanym Email Deliverability Test: A Detailed Look at the Best-Performing Tools (Test dostarczalności wiadomości mailowych: szczegółowe spojrzenie na najlepiej działające narzędzia). W niektórych przypadkach różnice są dość zaskakujące. Przytaczam Ci tylko wnioski z testów i zachęcam do szczegółowego zapoznania się z pełną analizą przedstawioną w tabelach w wyżej podlinkowanym wpisie.
Dostarczalność newslettera powinna być dla Ciebie ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji, która platforma mailingowa będzie odpowiednia dla Twojej firmy.
Posiłkuję się infografiką z wpisu Dostarczalność poczty elektronicznej kwiecień 2022 [infografika] zauważysz, że w przeprowadzonych testach w kwietniu 2022 pod kątem dostarczalności MailerLite zajmuje zaszczytne pierwsze miejsce z wynikiem 98%. Jest to najwyższy odnotowany wynik od pierwszych przeprowadzonych testów, jeszcze nigdy żadna platforma nie osiągnęła aż tak wysokiej wartości. Ponadto wykazuje najmniejsze prawdopodobieństwo wpadania do folderu Spam.
Gdzie trafiają newslettery i co to znaczy dla Ciebie?
Popatrz na zestawienie, gdzie dokładnie trafiły newslettery w każdej rundzie testowej w 2022:
- ciemny żółty – zaginęły w akcji,
- żółty – Spam,
- seledynowy – inne foldery np. Oferty
- niebieski – główna skrzynka odbiorcza.
Jak widzisz MailerLite ma wysoką dostarczalność do folderu głównego, następnie do Ofert i najmniejszy procent wiadomości ląduje w Spamie we wszystkich platform poddanych testom.
Otóż to, że jeśli wiesz, z jakich dostawców poczty elektronicznej korzystają Twoi subskrybenci, możesz na tej podstawie rozważyć wybór platformy mailingowej najlepszej dla Ciebie. MailerLite daje taką możliwość, ale tak, wiem, to jest statystyka dostępna już po wyborze platformy mailingowej 😉
MailerLite rządzi!
Według testów Email Tool Tester MailerLite jest obecnie najlepszą usługą marketingu mailowego, jeśli chodzi o dostarczalność, ponieważ zdobył najwyższą pozycję za najlepszą dostarczalność w 2021 i 2022 r., a także nagrodę „Best of 5”.
Jeśli chcesz zmienić platformę mailingową lub dopiero zaczynasz w marketingu internetowym, serdecznie rekomenduję Ci MailerLite właśnie. Wykorzystaj darmowe plany i okresy próbne, i podejmij decyzję.
Na koniec proszę pamiętaj, że dostarczalność dostawców usług internetowych może z czasem ulec zmianie. Dlaczego? Bo filtry antyspamowe dostawców poczty elektronicznej stają się coraz trudniejsze do przejścia. I jak widać niektórzy są lepsi w omijaniu tych filtrów niż inni 😉 Ważne, abyś przy wyborze platformy mailingowej wiedziała czego możesz się spodziewać i na co zwrócić uwagę. Moją opinię znasz, a teraz masz jeszcze czarno na białym, dlaczego MailerLite to nie tylko mój numer 1.
Co powiesz na to, abym w następnym wpisie opowiedziała Ci o tym, co możesz zrobić, żeby Twój wskaźnik dostarczalności był jak najwyższy? Daj znać w komentarzu 👇 Dzięki!
Jak zwykle w punkt! Powiem Ci, że zaczynam i w mojej branży widzieć potrzebę zbierania maili i wysyłania newslettera. Czekam na następne artykuły!!